Välj en sida

Nu har tävlingen officiellt startat. De kommande 48 timmarna kommer ett lag med tre medie- och designstudenter från Yrgo husera i vår kreativa studio. 

Copywriter Teodor Stig-Matz, Art Director Martin Björkqvist och projektledare Fabian Puregger Copywriter kommer under de närmsta två dygnen att jobba med ett skarpt uppdrag från en hemlig uppdragsgivare. Bidraget ska bland annat resultera i en tryckt annons och en digital lösning. På fredag korar juryn det vinnande laget vars bidrag kommer att publiceras i GP, DN och Sydsvenskan.

– Studenterna ska själva komma på och ta fram sina idéer och Maverick har möjlighet att ge feedback och coacha på ett positivt och konstruktivt sätt, säger Anna-Maria Ölander, CU-Manager på Maverick by Sigma.

Yrgo 48h är en nationell tävling för medie- och designstudenter från hela Sverige. Tävlingen startade 1997 och är ett samarbete mellan Komm, Citypaketet och Yrgo. Sedan förra året står Göteborg som värdstad och i år har de tävlande delats i ett trettiotal lag som placerats ut hos olika byråer. Självklart är Maverick by Sigma med som partner.

– Vi tycker att det är jättekul att få hjälpa studenterna in i branschen och visa hur vi jobbar, vad vi drivs av och hur vi kan förmedla vår passion för kommunikation. Vi har också ett väldigt gott intryck av Yrgo-studenter och har tre medarbetare hos oss som gått på skolan. Yrgo-studenter har ofta bred kunskap och är inte rädda att hugga i, säger Anna-Maria Ölander.

 

Ny webb för minPension!

Vi på Maverick är så stolta över att äntligen få visa upp vårt arbete tillsammans med Sigma och minPension! Under två år har vi arbetat med en prototypsajt där syftet har varit att tjänstens användare kunnat testa nya funktioner direkt. Ett värdefullt arbete där vi...

Storytelling – 5 enkla och framgångsrika kommunikationstips

Vi möts ofta av frågan om vad som är bra storytelling och hur man skapar en bra story. Nedan har jag därför listat fem enkla tips på hur du kan skapa framgångsrik kommunikation! Efter många års erfarenhet av att skriva, presentera och skapa värdeskapande kommunikation...

Maverick och We & Sports i samarbete för mental hälsa bland idrottande ungdomar

Organisationen We & Sports arbetar för att förändra idrottsklimatet i Sverige och är resultatet av en pappas kamp för sin dotters psykiska hälsa. Syftet med initiativet är att arbeta förbyggande med psykisk hälsa hos idrottande ungdomar.   På torsdagens...

HubSpot User Groups i Stockholm

Maverick by Sigma är en av två utsedda partnerbyråer som är med och arrangerar träffar för HubSpot-användare i Stockholm. HubSpot User Group (HUG) sker fyra gånger under året och är öppna event för alla användare av HubSpots mjukvara.   #HUGSthlm HubSpot User...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...

5 sätt att förtjäna dina kunders uppmärksamhet

"Kunden har alltid rätt" är ett begrepp som används ofta och mycket när vi pratar om köpupplevelser. Men, för att begreppet ska uppfylla sin mening behöver det appliceras även i praktiken. Det handlar om att ta vara på kundens upplevelse och relation till tjänsten,...

Video, video video – Väx med HubSpot Video

En av de mest efterlängtade nyheterna på årets Inbound 18 var video-funktionen. Äntligen kan Hubspots användare använda plattformen för att producera innehåll tillsammans med nya och spännande funktioner!   HubSpot har gått ihop med sin partner Vidyard för att ge...

Hur startades HubSpot och vart kommer ordet Inbound Marketing ifrån?

  Inbound marketing och HubSpot är nästan helt synonyma med varandra. Uttrycket Inbound Marketing myntades nämligen av samma personer som startade HubSpot 2006.  Brian Halligan och Dharmesh Shah skrev boken ”Inbound Marketing: Get Found using Google, Social Media, and...

Stort tack till alla som kom på torsdagens Qurious-event!

Vi vill tacka alla er som kom på torsdagens lyckade Qurious-event i Stockholm! Vi är så glada över hur många av er som kom och lyssnade, minglade, drack bubbel och bidrog till en härlig kväll där förändringskommunikation fick stå i fokus.   Under torsdagens event...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...
Share This