Välj en sida

Nu har tävlingen officiellt startat. De kommande 48 timmarna kommer ett lag med tre medie- och designstudenter från Yrgo husera i vår kreativa studio. 

Copywriter Teodor Stig-Matz, Art Director Martin Björkqvist och projektledare Fabian Puregger Copywriter kommer under de närmsta två dygnen att jobba med ett skarpt uppdrag från en hemlig uppdragsgivare. Bidraget ska bland annat resultera i en tryckt annons och en digital lösning. På fredag korar juryn det vinnande laget vars bidrag kommer att publiceras i GP, DN och Sydsvenskan.

– Studenterna ska själva komma på och ta fram sina idéer och Maverick har möjlighet att ge feedback och coacha på ett positivt och konstruktivt sätt, säger Anna-Maria Ölander, CU-Manager på Maverick by Sigma.

Yrgo 48h är en nationell tävling för medie- och designstudenter från hela Sverige. Tävlingen startade 1997 och är ett samarbete mellan Komm, Citypaketet och Yrgo. Sedan förra året står Göteborg som värdstad och i år har de tävlande delats i ett trettiotal lag som placerats ut hos olika byråer. Självklart är Maverick by Sigma med som partner.

– Vi tycker att det är jättekul att få hjälpa studenterna in i branschen och visa hur vi jobbar, vad vi drivs av och hur vi kan förmedla vår passion för kommunikation. Vi har också ett väldigt gott intryck av Yrgo-studenter och har tre medarbetare hos oss som gått på skolan. Yrgo-studenter har ofta bred kunskap och är inte rädda att hugga i, säger Anna-Maria Ölander.

 

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This