Välj en sida

Vill du skapa spännande och kreativa digitala lösningar som tar användarens upplevelser till nya höjder? Då erbjuder vi stimulerande uppdrag tillsammans med grafiska designers, strateger, service designers, webbanalytiker, reseachers, kommunikatörer, projektledare och andra skarpa kollegor på vårt kontor i Malmö. Maverick by Sigma söker en UX designer till vårt växande team.

 

Våra kunder verkar inom allt från privata sektorn till e-handel och statliga myndigheter. De har stort förtroende för oss och vår kompetens, vilket gör att vi är med och påverkar våra projekt på djupet. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar.

Hur ser rollen ut?

Som UX designer hos oss arbetar du som konsult på vår digitala byrå både i projekt inhouse och ute hos kund. Vi söker dig som har ett stort intresse för UX och vill bli en del av ett team där utveckling och kompetens står i fokus.

I rollen som UX designer kommer du att arbeta i varierande projekt där du får vara med och påverka och utveckla efter kundernas behov.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har förmågan att se helheten, förstår både verksamhetens och användarens behov. Detta kan du sedan omsätta till funktionella och väldesignade lösningar som underlättar användningen och ökar konverteringsgraden. Du trivs med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitalisering och digitala användargränssnitt. Du är genuint intresserad av att skapa användarvänliga tjänster, som skapar både kund- och verksamhetsnytta.

Du har gedigen erfarenhet och förståelse för olika områden inom UX och är bekväm i alla faser av ett projekt.

 

Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du har: 

  • En relevant högskoleutbildning inom UX-design.
  • Minst 5 års erafanhet av att arbeta som UX designer.
  • Arbetar obehindrat med wireframes och olika verktyg för att skapa klickbara prototyper, till exempel Sketch, XD, invision eller zeplin.
  • Du kan ta fram design för platformsobereonde lösningar, och har erfarenhet av att skapa responsiva lösningar samt att arbeta med designsystem.
  • Du har erfarenhet av att genomföra intervjuer och observationer för att definiera behov och möjligheter för användare.
  • Erfarenhet av att göra användbarhetstester.
  • Du är kommunikativ och tycker om att samarbeta.
  • Du är bra på att lyssna och ställa frågor, samt tycker om att lära dig nya saker.
  • Du har grundläggande kunskaper inom grafisk design, gärna också CSS.
  • Har erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och med agila utvecklingsteam.

 

Vi hoppas att du är nyfiken och tycker om att prova nya saker och att du vill bidra med din kunskap och din erfarenhet.

Även om erfarenhet är viktigt så är den personliga matchningen viktigare. Stämmer inte allt in på dig, sök ändå, vi pratar gärna vidare.

 

Vilka är Maverick by Sigma?

På Maverick by Sigma ser vi ljust på framtiden. Vi har kraftigt ökat vår omsättning dem senaste två åren och uppdragen fortsätter rulla in. Totalt på Maverick är vi idag ca 80 personer fördelade på Malmö, Göteborg och Stockholm. Vi skapar prisvinnande kommunikation, appar, webbsidor, e-learning, intranet, e-handel mm. Maverick är en del av Sigma IT Consulting vilket ger oss trygghet, styrka och teknisk bredd med spetskompetens. Samtidigt som vi har den kreativa byråns frihet. I Malmö är vi idag ett litet team som behöver växa med fler UX designers eftersom uppdragen bara blir fler och större blir du en efterlängtad resurs där du direkt kommer att kunna sätta igång med intressanta uppdrag.

 

Ansökan

Skicka din ansökan till Henrik Askervi på henrik.askervi@sigma.se så snart som möjligt. Läs mer om oss på maverickbysigma.se. 


 

Henrik Askervi

Head of Maverick

+46 706 89 42 99
henrik.askervi@sigma.se

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This