Välj en sida

Nu renodlar den digitala fullservice byrån Maverick by Sigma sitt contenterbjudande med ett helt nytt team. Under våren har de rekryterat två contentspecialister som kommer att leda arbetet.

–   Vi ser ett ökat behov ute hos våra kunder och därför har vi satt ihop ytterligare ett erfaret team som kan börja leverera direkt. Tillsammans med de kompetenser vi hade sedan tidigare förstärker de oss i vår roll som fullservicebyrå. Konkret innebär det att vi kommer ha ett helt team som enbart jobbar med content, säger Linda Woxneborn som är Agency Manager för Göteborgskontoret.

Maverick by Sigma har kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Byråns två senaste tillskott har båda journalistbakgrund och lång erfarenhet från byråvärlden. Claes Bergerlind är projektledare för det nya teamet och menar att många kunder har svårt att komma igång med sitt contentarbete.

 
–   Många företag sitter på en kommunikationsstrategi men vet inte hur de ska gå vidare. Det som ofta saknas är en konkret taktik – hur man ska ta fram rätt innehåll, till rätt målgrupp, i rätt kanal och vid rätt tillfälle. Vår lösning är ett redaktionellt koncept som beskriver just detta, säger han.
 
Sanna Persson är teamets nya contentstrateg och redaktör. Hon upplever att det finns en ambition hos många kunder att göra allt mer inhouse, men att det ofta faller på att det saknas ett redaktionellt tänk och inte minst avsatt tid.
 
–   Det är därför extra roligt att allt fler kunder inser värdet av att arbeta långsiktigt med sin kommunikation, och förstår att ett strukturerat contentarbete inte bara effektiviserar arbetsprocessen utan också stärker deras varumärke, avslutar Sanna. 
 
Maverick växer för fullt och är inne i en rekryteringsfas där de letar efter nya talanger som bland annat kommer att ingå i det nylanserade contentteamet.
 
Efter en lyckad inspirationsfrukost i Göteborg om contenstrategi har turen nu kommit till Stockholm. Den 18:e september bjuder vi på frukost och inspiration om hur du, med hjälp av kvalitetsstämplat redaktions- och contentarbete, kan stärka ditt företags varumärke. Anmäl dig här!

 

Linda Woxneborn

Agency Manager Göteborg

+46 702 66 93 05
linda.woxneborn@sigma.se

Claes Bergerlind

Project Manager

+46 703 01 98 63
claes.bergerlind@sigma.se

Sanna Persson

Content Strategist

+46 733 12 66 50
sanna.persson@sigma.se

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This