Välj en sida

Nu renodlar den digitala fullservice byrån Maverick by Sigma sitt contenterbjudande med ett helt nytt team. Under våren har de rekryterat två contentspecialister som kommer att leda arbetet.

–   Vi ser ett ökat behov ute hos våra kunder och därför har vi satt ihop ytterligare ett erfaret team som kan börja leverera direkt. Tillsammans med de kompetenser vi hade sedan tidigare förstärker de oss i vår roll som fullservicebyrå. Konkret innebär det att vi kommer ha ett helt team som enbart jobbar med content, säger Linda Woxneborn som är Agency Manager för Göteborgskontoret.

Maverick by Sigma har kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Byråns två senaste tillskott har båda journalistbakgrund och lång erfarenhet från byråvärlden. Claes Bergerlind är projektledare för det nya teamet och menar att många kunder har svårt att komma igång med sitt contentarbete.

 
–   Många företag sitter på en kommunikationsstrategi men vet inte hur de ska gå vidare. Det som ofta saknas är en konkret taktik – hur man ska ta fram rätt innehåll, till rätt målgrupp, i rätt kanal och vid rätt tillfälle. Vår lösning är ett redaktionellt koncept som beskriver just detta, säger han.
 
Sanna Persson är teamets nya contentstrateg och redaktör. Hon upplever att det finns en ambition hos många kunder att göra allt mer inhouse, men att det ofta faller på att det saknas ett redaktionellt tänk och inte minst avsatt tid.
 
–   Det är därför extra roligt att allt fler kunder inser värdet av att arbeta långsiktigt med sin kommunikation, och förstår att ett strukturerat contentarbete inte bara effektiviserar arbetsprocessen utan också stärker deras varumärke, avslutar Sanna. 
 
Maverick växer för fullt och är inne i en rekryteringsfas där de letar efter nya talanger som bland annat kommer att ingå i det nylanserade contentteamet.
 
Efter en lyckad inspirationsfrukost i Göteborg om contenstrategi har turen nu kommit till Stockholm. Den 18:e september bjuder vi på frukost och inspiration om hur du, med hjälp av kvalitetsstämplat redaktions- och contentarbete, kan stärka ditt företags varumärke. Anmäl dig här!

 

Linda Woxneborn

Agency Manager Göteborg

+46 702 66 93 05
linda.woxneborn@sigma.se

Claes Bergerlind

Project Manager

+46 703 01 98 63
claes.bergerlind@sigma.se

Sanna Persson

Content Strategist

+46 733 12 66 50
sanna.persson@sigma.se

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

7 tips på hur du kan optimera din säljprocess

Känner du att er säljprocess känns ofokuserad, trött och långsam? Är det något som skaver och gör att ni spenderar tid på fel saker, får leads som aldrig kommer någon vart och möter arga prospekt när ni plockar upp telefonen? Ingen fara, de flesta känner på samma...

Ny webb för minPension!

Vi på Maverick är så stolta över att äntligen få visa upp vårt arbete tillsammans med Sigma och minPension! Under två år har vi arbetat med en prototypsajt där syftet har varit att tjänstens användare kunnat testa nya funktioner direkt. Ett värdefullt arbete där vi...

Video, video video – Väx med HubSpot Video

En av de mest efterlängtade nyheterna på årets Inbound 18 var video-funktionen. Äntligen kan Hubspots användare använda plattformen för att producera innehåll tillsammans med nya och spännande funktioner!   HubSpot har gått ihop med sin partner Vidyard för att ge...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Vi har blivit nominerade i Microsoft Partner Awards!

Vi har blivit nominerade och tagit en finalplats i Microsoft Partner Awards tillsammans med SAS - Scandinavian Airlines!   Tillsammans med SAS - Scandinavian Airlines har vi tagit en stark finalplats i kategorin Årets innovativa lösning. Vi är så glada och...

Fyra steg till en mer insiktsdriven verksamhet

Vi utgår från att du som läsare har en förståelse för värdet av webbanalys och värdet av att vara ett insiktsdrivet företag genom webbanalys. Eller, att du som läsare i alla fall försöker nå dit med dina medarbetare, ditt varumärke eller din verksamhet. Men, hur...

Från Funnel till Flywheel

HubSpots trattmodell som blivit en ikonisk förklaringsmodell för hela inbound-processen har nu av samma skapare blivit märkt som passé. Det nya? En modell där kundresan istället är ett kretslopp. Hälsa på Flywheel. Funnel – Trattmodellen för Inbound Marketing...
Share This