Välj en sida

Är du en kreativ ledare med passion för frontendutveckling? Då söker vi dig som vill vara med och skapa spännande och kreativa digitala lösningar.

 

Just nu växer vi som aldrig förr! Därför söker vi dig som är en passionerad utvecklare med genuint intresse av att leda medarbetare inom frontendutveckling och projekt i teknikens framkant.  

 

Hur ser rollen ut?

I den här rollen erbjuder vi dig verkligen det bästa att två världar! Du kommer både att arbeta nära tekniken och kommer ha en avgörande roll i hur vi tar vår frontendutveckling till nästa steg. Samtidigt som du kommeratt få leda och motivera ett härligt gäng kreativa personer mot högre kompetenser och ännu mer innovativa projekt.

Som Consultant Unit Manager blir du vår självklara nyckeperson som knyter samman vårt frontend gäng med övriga interna grupperingar. Maverick består av flertalet engagerade och kreativa profiler. Allt från UX-designers, art directors, copywriters, analytiker, strateger, säljare och projektledare.

Våra kunder är både interna så väl som externa, och verkar inom allt från statliga myndigheter, till e-handel och den privata sektorn. Våra kunder har stort förtroende för våra leveranser och vår kompetens, vilket gör att vi är med och påverkar våra projekt på djupet.

Vi är ledande inom vårt område, och erbjuder våra medarbetare stimulerande uppdrag och projekt inom användarvänlighet och design. Vi planerar att växa ännu mer, och behöver din expertis och strategier för hur vi ska ta oss mot nya höjder.

Du kommer delta i resursplanering och rekrytering. Du kommer att ansvara för din grupperings processer, strategier och budget. I den här rollen har du personalansvar för just nu 5st duktiga frontend utvecklare.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har förmågan att se helheten, förstå kundens behov och vill leda dina kollegor mot målet. Du älskar frontend utveckling och att leverera kreativa lösningar, du har mer än 3 års erfarenhet av frontend utveckling och har arbetat i en lead roll.

 Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation och älskar att prova nya saker. Du är inte heller rädd för att misslyckas och prova igen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande verksamheter och att du vill vara med och bidra till Sveriges bästa digital byrå!

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar.

 

Vilka är Maverick by Sigma? 

På Maverick by Sigma ser vi ljust på framtiden. Vi har ökat vår omsättning med 300 % på bara två år och uppdragen fortsätter rulla in. I Stockholm har vi idag bred kompetens inom UX men eftersom uppdragen bara blir fler och större blir du en efterlängtad resurs där du direkt kommer att kunna sätta igång med intressanta uppdrag. Totalt på maverick är vi idag ca 60 personer som skapar prisvinnande kommunikation, appar, webbsidor, e-learning, intranet, e-handel mm. Maverick är en del av Sigma IT Consulting vilket ger oss trygghet, styrka och teknisk bredd med spetskompetens. Samtidigt som vi har den kreativa byråns frihet.

 

Ansökan
Skicka din ansökan till Keri Bergström Käll på keri.bergstrom.kall@sigma.se så snart som möjligt. Vi har många intressanta uppdrag för betydelsefulla kunder som väntar, så skynda att höra av dig. Läs mer om oss på maverickbysigma.se

 

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This