Välj en sida

Är du en kreativ ledare med passion för frontendutveckling? Då söker vi dig som vill vara med och skapa spännande och kreativa digitala lösningar.

 

Just nu växer vi som aldrig förr! Därför söker vi dig som är en passionerad utvecklare med genuint intresse inom frontendutveckling och projekt i teknikens framkant och möjligheten att leda medarbetare. Vi ser inte personalansvar som ett krav men det är en möjlighet för dig om du vill – tveka inte att läsa vidare och ansöka!  

 

Hur ser rollen ut?

I den här rollen erbjuder vi dig verkligen det bästa att två världar! Du kommer både att arbeta nära tekniken och kommer ha en avgörande roll i hur vi tar vår frontendutveckling till nästa steg. Samtidigt som du kommeratt få leda och motivera ett härligt gäng kreativa personer mot högre kompetenser och ännu mer innovativa projekt.

Som Consultant Unit Manager blir du vår självklara nyckeperson som knyter samman vårt frontend gäng med övriga interna grupperingar. Maverick består av flertalet engagerade och kreativa profiler. Allt från UX-designers, art directors, copywriters, analytiker, strateger, säljare och projektledare.

Våra kunder är både interna så väl som externa, och verkar inom allt från statliga myndigheter, till e-handel och den privata sektorn. Våra kunder har stort förtroende för våra leveranser och vår kompetens, vilket gör att vi är med och påverkar våra projekt på djupet.

Vi är ledande inom vårt område, och erbjuder våra medarbetare stimulerande uppdrag och projekt inom användarvänlighet och design. Vi planerar att växa ännu mer, och behöver din expertis och strategier för hur vi ska ta oss mot nya höjder.

Du kommer delta i resursplanering och rekrytering. Du kommer att ansvara för din grupperings processer, strategier och budget. I den här rollen har du personalansvar för just nu 5st duktiga frontend utvecklare.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har förmågan att se helheten, förstå kundens behov och vill leda dina kollegor mot målet. Du älskar frontend utveckling och att leverera kreativa lösningar, du har mer än 3 års erfarenhet av frontend utveckling och har arbetat i en lead roll.

 Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation och älskar att prova nya saker. Du är inte heller rädd för att misslyckas och prova igen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande verksamheter och att du vill vara med och bidra till Sveriges bästa digital byrå!

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar.

 

Vilka är Maverick by Sigma? 

På Maverick by Sigma ser vi ljust på framtiden. Vi har ökat vår omsättning med 300 % på bara två år och uppdragen fortsätter rulla in. I Stockholm har vi idag bred kompetens inom UX men eftersom uppdragen bara blir fler och större blir du en efterlängtad resurs där du direkt kommer att kunna sätta igång med intressanta uppdrag. Totalt på maverick är vi idag ca 60 personer som skapar prisvinnande kommunikation, appar, webbsidor, e-learning, intranet, e-handel mm. Maverick är en del av Sigma IT Consulting vilket ger oss trygghet, styrka och teknisk bredd med spetskompetens. Samtidigt som vi har den kreativa byråns frihet.

 

Ansökan
Skicka din ansökan till Keri Bergström Käll på keri.bergstrom.kall@sigma.se så snart som möjligt. Vi har många intressanta uppdrag för betydelsefulla kunder som väntar, så skynda att höra av dig. Läs mer om oss på maverickbysigma.se

 

Video, video video – Väx med HubSpot Video

En av de mest efterlängtade nyheterna på årets Inbound 18 var video-funktionen. Äntligen kan Hubspots användare använda plattformen för att producera innehåll tillsammans med nya och spännande funktioner!   HubSpot har gått ihop med sin partner Vidyard för att ge...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Självhjälpskurs i data, analys och leadshantering

Överväldigad av all data som ska tas fram?  Vi benar ut de grundläggande delarna du behöver ha koll på när det kommer till att analysera data.   Nu ska vi vara riktigt ärliga här. En webbanalys är bland det enklaste du kan sälja. Det är en produkt om går att...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

5 sätt att förtjäna dina kunders uppmärksamhet

"Kunden har alltid rätt" är ett begrepp som används ofta och mycket när vi pratar om köpupplevelser. Men, för att begreppet ska uppfylla sin mening behöver det appliceras även i praktiken. Det handlar om att ta vara på kundens upplevelse och relation till tjänsten,...

Nyheter i Starter-paketen för Sales, Marketing och Service i HubSpot 2018

HubSpot Starter är den första klossen som företag vänder sig till när de ska börja använda HubSpot som sitt verktyg för leadshantering. Starter har nu utrustats med alla tre delar av plattformen: Sales, Marketing och Service, för att du lättare ska kunna komma igång...

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Det här är HubSpot Enterprise Growth Suite 2018

HubSpot Enterprise har tidigare varit det stora paketet för dig med många kontakter. Nya Enterprise är till för dig som växer snabbt. Fokus ligger nu på flera nya funktioner för dig och ditt företag som går från mellan till stort och kräver mer kontroll,...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...
Share This