Välj en sida
Efter tre intensiva utbildningsdagar i Manchester, England, har åtta glada representanter från Maverick och Sigma blivit Prosci-certifierade i Change Management. Certifieringen är ett naturligt steg i initiativet Tomorrow Worklife, vilket är ett samarbete mellan Sigma UK, Bool och Maverick. Syftet är att hjälpa organisationer att möta stora förändringar.

 

Tredagarskursen fokuserade på hur verktygen och metoderna inom Prosci används för att på ett framgångsrikt sätt förvalta och driva förändringsprojekt inom olika branscher. Men fokus ligger på den mänskliga aspekten snarare än den tekniska. I förändringsarbeten inom digitalisering är det lätt att betoningen hamnar på de tekniska aspekterna inom projektet. Där lägger istället Prosci ett större fokus på hur förändring påverkar människor och hur du på bästa sätt kan leda genom den.

Prosci-modellen använder ett diagnostiskt verktyg, ADKAR, som fokuserar på att bygga en individuell bild av en person som kommer att påverkas och hur denna person framgångsrikt passerar genom varje steg av förändringsprocessen. Modellen betonar även vikten av sponsorer och hur en engagerad och synlig sponsor kan öka sannolikheten för ett framgångsrikt resultat.

Sigma har sedan många år arbetat framgångsrikt med Change Communication som stöd för Change Management, men för att ha alla hygienfaktorer på plats så är Prosci-certifieringen i linje med krav från exempelvis Microsoft för strategiska samarbetspartners.

Samtliga åtta projektledare och konsulter blev godkända på slutprovet och kunde konstatera att behovet av förändringshantering är stort och att stora samarbetsmöjligheter finns.

 

Nyfiken på vad vi menar med Change Communication? Läs mer här, eller kontakta oss direkt!

Håkan Larsson

Marketing Manager

+46 705 711 199
hakan.larsson@sigma.se

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Maverick och We & Sports i samarbete för mental hälsa bland idrottande ungdomar

Organisationen We & Sports arbetar för att förändra idrottsklimatet i Sverige och är resultatet av en pappas kamp för sin dotters psykiska hälsa. Syftet med initiativet är att arbeta förbyggande med psykisk hälsa hos idrottande ungdomar.   På torsdagens...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

HubSpot User Groups i Stockholm

Maverick by Sigma är en av två utsedda partnerbyråer som är med och arrangerar träffar för HubSpot-användare i Stockholm. HubSpot User Group (HUG) sker fyra gånger under året och är öppna event för alla användare av HubSpots mjukvara.   #HUGSthlm HubSpot User...

Läs allt om Inbound 2018, årets HubSpot-event, hos oss på Maverick

Det är dags för Inbound igen, som vanligt en pöl bort i Boston, USA. Från tisdag den 4 september till fredag den 7 september ska mellan 20 till 30,000 marknadsförare, säljare, analytiker, growth hackers och andra digitala innovatörer mötas i konferanslokaler. För er...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Fyra steg till en mer insiktsdriven verksamhet

Vi utgår från att du som läsare har en förståelse för värdet av webbanalys och värdet av att vara ett insiktsdrivet företag genom webbanalys. Eller, att du som läsare i alla fall försöker nå dit med dina medarbetare, ditt varumärke eller din verksamhet. Men, hur...

Från Funnel till Flywheel

HubSpots trattmodell som blivit en ikonisk förklaringsmodell för hela inbound-processen har nu av samma skapare blivit märkt som passé. Det nya? En modell där kundresan istället är ett kretslopp. Hälsa på Flywheel. Funnel – Trattmodellen för Inbound Marketing...
Share This