Välj en sida
I syfte att se till att kommunikationsbranschen breddar sin rekrytering vad gäller bakgrund och geografi kommer fjolårets succéinitiativ Gbg Open att återigen erbjuda ungdomar från områden i Göteborg, som generellt är underrepresenterade inom kommunikationsbranschen, sommarjobb på olika byråer i stan.

 

Maverick är en av de nio deltagande byråer i årets Gbg Open och kommer under sommaren att ta emot fyra ungdomar som är nyfikna på kommunikationsbranschen. Kajsa Orvarson, kommunikationsstrateg på Maverick by Sigma, driver samarbetet från Maverick och kommer tillsammans med en student som är mentor från YRGO att handleda arbetet. 

Varför väljer Maverick att vara med i årets Gbg Open?

– Av tre skäl. Ett, för att ge ungdomar som kanske inte ens hört talas om vår bransch, en chans att upptäcka vad vi gör och se att de också kan göra karriär här. Två, för att vi tror att ökad mångfald är bra både för oss på Maverick och hela branschen. Och tre, helt egoistiskt, för att det är spännande med möten och att lära av nya människor.

 

Vad ser ni för kort- och långsiktiga vinster med projektet för branschen, i stan och i stort?

– Oavsett om vi lanserar en ny produkt eller skapar förändring inom ett företag, kommunicerar vi med människor från alla tänkbara grupper. Det är klart att vi som jobbar i branschen ska spegla samma mångfald. Både för att kommunikationen blir mer träffsäker och för att fler perspektiv ger fler idéer och bättre dynamik. Ser vi till Göteborg är det här ett fantastiskt initiativ för att minska avstånden i staden och bidra till att integrera flera.

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This