Välj en sida
I syfte att se till att kommunikationsbranschen breddar sin rekrytering vad gäller bakgrund och geografi kommer fjolårets succéinitiativ Gbg Open att återigen erbjuda ungdomar från områden i Göteborg, som generellt är underrepresenterade inom kommunikationsbranschen, sommarjobb på olika byråer i stan.

 

Maverick är en av de nio deltagande byråer i årets Gbg Open och kommer under sommaren att ta emot fyra ungdomar som är nyfikna på kommunikationsbranschen. Kajsa Orvarson, kommunikationsstrateg på Maverick by Sigma, driver samarbetet från Maverick och kommer tillsammans med en student som är mentor från YRGO att handleda arbetet. 

Varför väljer Maverick att vara med i årets Gbg Open?

– Av tre skäl. Ett, för att ge ungdomar som kanske inte ens hört talas om vår bransch, en chans att upptäcka vad vi gör och se att de också kan göra karriär här. Två, för att vi tror att ökad mångfald är bra både för oss på Maverick och hela branschen. Och tre, helt egoistiskt, för att det är spännande med möten och att lära av nya människor.

 

Vad ser ni för kort- och långsiktiga vinster med projektet för branschen, i stan och i stort?

– Oavsett om vi lanserar en ny produkt eller skapar förändring inom ett företag, kommunicerar vi med människor från alla tänkbara grupper. Det är klart att vi som jobbar i branschen ska spegla samma mångfald. Både för att kommunikationen blir mer träffsäker och för att fler perspektiv ger fler idéer och bättre dynamik. Ser vi till Göteborg är det här ett fantastiskt initiativ för att minska avstånden i staden och bidra till att integrera flera.

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Ny webb för minPension!

Vi på Maverick är så stolta över att äntligen få visa upp vårt arbete tillsammans med Sigma och minPension! Under två år har vi arbetat med en prototypsajt där syftet har varit att tjänstens användare kunnat testa nya funktioner direkt. Ett värdefullt arbete där vi...

Hur startades HubSpot och vart kommer ordet Inbound Marketing ifrån?

  Inbound marketing och HubSpot är nästan helt synonyma med varandra. Uttrycket Inbound Marketing myntades nämligen av samma personer som startade HubSpot 2006.  Brian Halligan och Dharmesh Shah skrev boken ”Inbound Marketing: Get Found using Google, Social Media, and...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Snart är det dags för årets DME-event!

Den 8 november är det åter igen dags för Apsis årliga event, DME 2018, i Malmö. Dagen kommer bestå av spännande keynotes, breakout sessions och bland annat, en av våra Mavericks; Andreas Cederblad!   "Is your Growth potential broken? Create an experimental...

HubSpot User Groups i Stockholm

Maverick by Sigma är en av två utsedda partnerbyråer som är med och arrangerar träffar för HubSpot-användare i Stockholm. HubSpot User Group (HUG) sker fyra gånger under året och är öppna event för alla användare av HubSpots mjukvara.   #HUGSthlm HubSpot User...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...
Share This