Välj en sida
Maverick by Sigma är en av två utsedda partnerbyråer som är med och arrangerar träffar för HubSpot-användare i Stockholm. HubSpot User Group (HUG) sker fyra gånger under året och är öppna event för alla användare av HubSpots mjukvara.

 

#HUGSthlm

HubSpot User Groups är inget nytt fenomen. I Sverige har HUG-möten hållits sedan 2014, men till dato enbart i Stockholm. Varje år väljs en, eller flera byråer som är samarbetspartners med HubSpot ut för att arrangera träffarna, och med HubSpot som stöd är det upp till dem att hitta tid, datum och ämne för varje tillfälle. 2019 valdes Maverick by Sigma och byrån Structsales ut som ledare för HUG i Stockholm. Att två byråer samarbetar är inget ovanligt, och årets val av representanter gör att deltagarna är garanterade flera olika vinklar och lärdomar om HubSpots verktyg.

Vi på Maverick är som bekant experter på Inbound Marketing och att skapa marknadsföring för att bygga upp processer i HubSpot. Allt för att så effektivt som möjligt fånga, bearbeta och vårda dina digitala leads. Vi tar även fram design och utvecklar hemsidor, grafiska profiler och mallar för våra HubSpot-användare.

 

Vad händer på en HUG?

En HUG-meetup handlar främst om nätverkande och lärande. Träffen kombinerar en möjlighet för deltagarna att mingla och utbyta erfarenheter med varandra, med föreläsning, business case, diskussion och frågestund. Deltagandet är helt gratis och det enda som krävs för att delta är att du är användare av HubSpot och föranmäler dig. De olika träffarna riktar in sig på olika områden för att ge deltagare rätt möjligheter att utveckla sin kompetens inom flera domäner, men det finns inga krav på att man använt verktyget länge eller kan mycket sedan tidigare.

Ett HUG-möte ger även möjlighet till att träffa oss från Maverick tillsammans med spännande föreläsare från HubSpot under avslappnade former, för att få tips och tricks från byråexperter vars specialister dagligen hjälper många företag med deras HubSpot-frågor.

 

Hur anmäler jag mig?

Årets första HUG hålls den 24:e april 2019 i Mavericks lokaler på Valhallavägen 117 i Stockholm. För att anmäla dig till eventet går du helt enkelt in på följande sida och registrerar dig: https://events.hubspotusergroups.com/komigangmedsalesenablement

 

Det första tillfället handlar om Sales Enablement som innebär att marknad gör aktiviteter och insatser för att underlätta för sälj när de kliver in i bilden. Ett intressant ämne för både de som sitter i marknadsverktyget och de säljare som nyttjar HubSpot.

Passar inte datumet eller ämnet, kan du alltid gå in på HUG Stockholms egen eventsida för att läsa om kommande träffar och registrera dig för information om när fler meetups bokats in: https://stockholmhubspotusergroup.splashthat.com

 

Hoppas att vi ses!

Från Funnel till Flywheel

HubSpots trattmodell som blivit en ikonisk förklaringsmodell för hela inbound-processen har nu av samma skapare blivit märkt som passé. Det nya? En modell där kundresan istället är ett kretslopp. Hälsa på Flywheel. Funnel – Trattmodellen för Inbound Marketing...

UX – Ett recept för att skapa värde | Maverick by Sigma

UX är ett paraplybegrepp som mynnar ut i många grenar och många begrepp. I stort kan man säga att UX-design handlar om att skapa en så bra användarupplevelse som möjligt. Nedan förklarar vi begreppet, nyttan och värdet!   Vi arbetar dagligen med att guida...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Ny webb för minPension!

Vi på Maverick är så stolta över att äntligen få visa upp vårt arbete tillsammans med Sigma och minPension! Under två år har vi arbetat med en prototypsajt där syftet har varit att tjänstens användare kunnat testa nya funktioner direkt. Ett värdefullt arbete där vi...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Allt som är nytt med HubSpot Marketing Hub Pro 2018

Fokus för HubSpot har legat på Starter och Enterprise, mycket för att Pro har varit den bästa och mest stabila nivån. Men det finns ändå ett par nya funktioner som ingår från och med idag, eller tillkommer senare under året.  Här är en sammanfattning och...

Det här är HubSpot Enterprise Growth Suite 2018

HubSpot Enterprise har tidigare varit det stora paketet för dig med många kontakter. Nya Enterprise är till för dig som växer snabbt. Fokus ligger nu på flera nya funktioner för dig och ditt företag som går från mellan till stort och kräver mer kontroll,...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...
Share This