Välj en sida
Maverick by Sigma är en av två utsedda partnerbyråer som är med och arrangerar träffar för HubSpot-användare i Stockholm. HubSpot User Group (HUG) sker fyra gånger under året och är öppna event för alla användare av HubSpots mjukvara.

 

#HUGSthlm

HubSpot User Groups är inget nytt fenomen. I Sverige har HUG-möten hållits sedan 2014, men till dato enbart i Stockholm. Varje år väljs en, eller flera byråer som är samarbetspartners med HubSpot ut för att arrangera träffarna, och med HubSpot som stöd är det upp till dem att hitta tid, datum och ämne för varje tillfälle. 2019 valdes Maverick by Sigma och byrån Structsales ut som ledare för HUG i Stockholm. Att två byråer samarbetar är inget ovanligt, och årets val av representanter gör att deltagarna är garanterade flera olika vinklar och lärdomar om HubSpots verktyg.

Vi på Maverick är som bekant experter på Inbound Marketing och att skapa marknadsföring för att bygga upp processer i HubSpot. Allt för att så effektivt som möjligt fånga, bearbeta och vårda dina digitala leads. Vi tar även fram design och utvecklar hemsidor, grafiska profiler och mallar för våra HubSpot-användare.

 

Vad händer på en HUG?

En HUG-meetup handlar främst om nätverkande och lärande. Träffen kombinerar en möjlighet för deltagarna att mingla och utbyta erfarenheter med varandra, med föreläsning, business case, diskussion och frågestund. Deltagandet är helt gratis och det enda som krävs för att delta är att du är användare av HubSpot och föranmäler dig. De olika träffarna riktar in sig på olika områden för att ge deltagare rätt möjligheter att utveckla sin kompetens inom flera domäner, men det finns inga krav på att man använt verktyget länge eller kan mycket sedan tidigare.

Ett HUG-möte ger även möjlighet till att träffa oss från Maverick tillsammans med spännande föreläsare från HubSpot under avslappnade former, för att få tips och tricks från byråexperter vars specialister dagligen hjälper många företag med deras HubSpot-frågor.

 

Hur anmäler jag mig?

Årets första HUG hålls den 24:e april 2019 i Mavericks lokaler på Valhallavägen 117 i Stockholm. För att anmäla dig till eventet går du helt enkelt in på följande sida och registrerar dig: https://events.hubspotusergroups.com/komigangmedsalesenablement

 

Det första tillfället handlar om Sales Enablement som innebär att marknad gör aktiviteter och insatser för att underlätta för sälj när de kliver in i bilden. Ett intressant ämne för både de som sitter i marknadsverktyget och de säljare som nyttjar HubSpot.

Passar inte datumet eller ämnet, kan du alltid gå in på HUG Stockholms egen eventsida för att läsa om kommande träffar och registrera dig för information om när fler meetups bokats in: https://stockholmhubspotusergroup.splashthat.com

 

Hoppas att vi ses!

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This