Välj en sida
Maverick by Sigma är en av två utsedda partnerbyråer som är med och arrangerar träffar för HubSpot-användare i Stockholm. HubSpot User Group (HUG) sker fyra gånger under året och är öppna event för alla användare av HubSpots mjukvara.

 

#HUGSthlm

HubSpot User Groups är inget nytt fenomen. I Sverige har HUG-möten hållits sedan 2014, men till dato enbart i Stockholm. Varje år väljs en, eller flera byråer som är samarbetspartners med HubSpot ut för att arrangera träffarna, och med HubSpot som stöd är det upp till dem att hitta tid, datum och ämne för varje tillfälle. 2019 valdes Maverick by Sigma och byrån Structsales ut som ledare för HUG i Stockholm. Att två byråer samarbetar är inget ovanligt, och årets val av representanter gör att deltagarna är garanterade flera olika vinklar och lärdomar om HubSpots verktyg.

Vi på Maverick är som bekant experter på Inbound Marketing och att skapa marknadsföring för att bygga upp processer i HubSpot. Allt för att så effektivt som möjligt fånga, bearbeta och vårda dina digitala leads. Vi tar även fram design och utvecklar hemsidor, grafiska profiler och mallar för våra HubSpot-användare.

 

Vad händer på en HUG?

En HUG-meetup handlar främst om nätverkande och lärande. Träffen kombinerar en möjlighet för deltagarna att mingla och utbyta erfarenheter med varandra, med föreläsning, business case, diskussion och frågestund. Deltagandet är helt gratis och det enda som krävs för att delta är att du är användare av HubSpot och föranmäler dig. De olika träffarna riktar in sig på olika områden för att ge deltagare rätt möjligheter att utveckla sin kompetens inom flera domäner, men det finns inga krav på att man använt verktyget länge eller kan mycket sedan tidigare.

Ett HUG-möte ger även möjlighet till att träffa oss från Maverick tillsammans med spännande föreläsare från HubSpot under avslappnade former, för att få tips och tricks från byråexperter vars specialister dagligen hjälper många företag med deras HubSpot-frågor.

 

Hur anmäler jag mig?

Årets första HUG hålls den 24:e april 2019 i Mavericks lokaler på Valhallavägen 117 i Stockholm. För att anmäla dig till eventet går du helt enkelt in på följande sida och registrerar dig: https://events.hubspotusergroups.com/komigangmedsalesenablement

 

Det första tillfället handlar om Sales Enablement som innebär att marknad gör aktiviteter och insatser för att underlätta för sälj när de kliver in i bilden. Ett intressant ämne för både de som sitter i marknadsverktyget och de säljare som nyttjar HubSpot.

Passar inte datumet eller ämnet, kan du alltid gå in på HUG Stockholms egen eventsida för att läsa om kommande träffar och registrera dig för information om när fler meetups bokats in: https://stockholmhubspotusergroup.splashthat.com

 

Hoppas att vi ses!

7 tips på hur du kan optimera din säljprocess

Känner du att er säljprocess känns ofokuserad, trött och långsam? Är det något som skaver och gör att ni spenderar tid på fel saker, får leads som aldrig kommer någon vart och möter arga prospekt när ni plockar upp telefonen? Ingen fara, de flesta känner på samma...

Självhjälpskurs i data, analys och leadshantering

Överväldigad av all data som ska tas fram?  Vi benar ut de grundläggande delarna du behöver ha koll på när det kommer till att analysera data.   Nu ska vi vara riktigt ärliga här. En webbanalys är bland det enklaste du kan sälja. Det är en produkt om går att...

5 sätt att förtjäna dina kunders uppmärksamhet

"Kunden har alltid rätt" är ett begrepp som används ofta och mycket när vi pratar om köpupplevelser. Men, för att begreppet ska uppfylla sin mening behöver det appliceras även i praktiken. Det handlar om att ta vara på kundens upplevelse och relation till tjänsten,...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Stort tack till alla som kom på torsdagens Qurious-event!

Vi vill tacka alla er som kom på torsdagens lyckade Qurious-event i Stockholm! Vi är så glada över hur många av er som kom och lyssnade, minglade, drack bubbel och bidrog till en härlig kväll där förändringskommunikation fick stå i fokus.   Under torsdagens event...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Maverick och We & Sports i samarbete för mental hälsa bland idrottande ungdomar

Organisationen We & Sports arbetar för att förändra idrottsklimatet i Sverige och är resultatet av en pappas kamp för sin dotters psykiska hälsa. Syftet med initiativet är att arbeta förbyggande med psykisk hälsa hos idrottande ungdomar.   På torsdagens...

Från Funnel till Flywheel

HubSpots trattmodell som blivit en ikonisk förklaringsmodell för hela inbound-processen har nu av samma skapare blivit märkt som passé. Det nya? En modell där kundresan istället är ett kretslopp. Hälsa på Flywheel. Funnel – Trattmodellen för Inbound Marketing...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...
Share This