Välj en sida

Det svenska läkemedelsbolaget Svar Life Science, tidigare Euro Diagnostica, har under de senaste åren genomfört ett stort varumärkesarbete där Maverick by Sigma hjälpt till att leverera en helt ny webbplats.

Arbetet har inneburit att ett flertal webbplatser och tekniska lösningar integrerats till en. Svar Life Science har flera erbjudanden för olika marknader och kundsegment, och har bland annat haft som önskemål att en hög nivå ska finnas gällande webbplatsens användarvänlighet samt att en skandinavisk känsla ska genomsyra formspråket. Maverick har certifikat inom bl.a. IMA (Läkemedelsverkets etiska regelverk) samt för att marknadsföra medicinska produkter på Google.

 

– Digital kommunikation är en extra stor utmaning för bolag som är verksamma inom Life Science, läkemedel och medicinteknik. De regelverk bolagen behöver ta hänsyn till gällande teknik, kommunikation, etik och säkerhet ställer höga krav även på oss som leverantör. Kombinationen av vår långa erfarenhet av marknadsföring inom Life Science & Health och vår gedigna kunskap inom digital kommunikation har varit avgörande. Branschen är under förändring. Då behövs trygg och säker kommunikation, inte minst digitalt, säger Tina Rudin Kaikkonen, Business Manager Maverick by Sigma i Malmö.

Maverick by Sigma är plattformsoberoende vilket innebär att kundens behov får styra vilken plattform som passar bäst. Svar Life Science har valt Hubspot som Maverick by Sigma är Guldpartner till.

 

Vill du veta mer om arbetet? Klicka dig in här.

Vill du ha hjälp med någonting rörande din sajt? Kontakta oss idag så pratar vi vidare!

Tina Rudin Kaikkonen

Agency Manager Malmö

+46 739 28 36 32
tina.kaikkonen@sigma.se

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This