Välj en sida
2018, året som kan gå till historien som Mavericks mest spännande, utmanande och bästa år någonsin! Framgångståget har tuffat på och när vi blickar tillbaka på året som varit, kan vi inget annat än att konstatera att 2018 har varit ett fantastiskt bra år. Vad passar väl bättre än att inleda 2019 med en tillbakablick på några av fjolårets framgångar?

 

  1. ANDRAPLATS I ÅRETS BYRÅ

    Det finns en djupt rotad tävlingsanda hos Maverick, och efter att i många år varit bland de nominerade i Regi:s årliga korning av Årets Byrå, knep vi äntligen en andraplats! Vi börjar dessutom nu 2019, med en nominering till Årets Byrå. Denna gången i kategorin Digitalbyråer +50 Mkr. – Att vara nominerad till Årets Byrå för fjärde året i rad, är ett fint kvitto på att våra kunder uppskattar det vi gör och att vi hela tiden utvecklar våra samarbeten och oss själva. Nu håller vi tummarna! säger Henrik Askervi, ansvarig chef för Maverick by Sigma.

  2. VI VÄXER OCH ÄR NU ÖVER 80 ANSTÄLLDA

    De senaste tre åren har Maverick befunnit sig i en kraftig tillväxtfas och vuxit från 27 anställda till över 80 fantastiska talanger, spridda över våra tre kontor– i Göteborg, Stockholm och Malmö. Våra medarbetare är vår absolut starkaste tillgång och Maverick-familjen har aldrig varit större och starkare än vad den är nu.

  3. MÅNGA NYA SPÄNNANDE AFFÄRER

    2018 blev också ett år då vi fick möjligheten att utöka vårt kundnätverk med massor av nya uppdrag, vilket har resulterat i nya och värdefulla kontakter. Nelly.comAMF Pension, We & Sports och Hall Media, bara för att nämna några få av de spännande och givande samarbeten vi haft glädjen att inleda under året som gått.

  4. VI HAR BÖRJAT MED VÅRA QURIOUS-KVÄLLAR

    Kunskap är till för att dela med sig av, det är något vi är säkra på! Därför började vi med våra Qurious-event i våras för att knyta nya kontakter, dela med oss av våra lärdomar och inte minst för att själva lära oss. Att vara nyfiken och öppen för nya erfarenheter och lärdomar, blev ledordet för dessa kvällar, och under året har vi hunnit med att ta oss an ämnen som Growth Driven Marketing samt Change Communication. Och vilken succé det blev! Håll ögonen öppna för fler Qurious-kvällar framöver.

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This