Välj en sida
Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av ett inlägg i sociala medier. Känns det krångligt? Vi guidar dig!
 

Det första steget vid arbete med konverteringsoptimering är att hitta problemet och definera vad just ditt och ditt företags mål är. När det sedan är dags att komma igång, är det bra att starta med analysarbetet. För att kunna skapa innehåll och processer som resulterar i konvetering, behöver dessa vara baserade på era riktiga besökare och kunders beteenden och personligheter.

Vad ska dina besökare göra?

Nästa steg blir sedan att bestämma vad du vill att dina besökare ska göra och hur du ska göra för att det ska hända. Hitta förbättringar, möjligheter och våga skapa, testa och analysera! För att läsa mer om hur du bäst arbetar för en ökad konvertering, ladda ner vår guide och få koll på sökord, optimering av köpta kanaler, och andra viktiga rankingsfaktorer.

Ladda ner vår guide om konverteringsoptimering nedan!
New Call-to-action

Natalia Butor

Project Manager ‭

+46 704 97 81 10‬3

natalia.butor@sigma.se

Anton Sörlin

Inbound & Marketing Automation Specialist

+46 761 88 06 21

anton.sorlin@sigma.se

HubSpot User Groups i Stockholm

Maverick by Sigma är en av två utsedda partnerbyråer som är med och arrangerar träffar för HubSpot-användare i Stockholm. HubSpot User Group (HUG) sker fyra gånger under året och är öppna event för alla användare av HubSpots mjukvara.   #HUGSthlm HubSpot User...

Det här är HubSpot Enterprise Growth Suite 2018

HubSpot Enterprise har tidigare varit det stora paketet för dig med många kontakter. Nya Enterprise är till för dig som växer snabbt. Fokus ligger nu på flera nya funktioner för dig och ditt företag som går från mellan till stort och kräver mer kontroll,...

Från Funnel till Flywheel

HubSpots trattmodell som blivit en ikonisk förklaringsmodell för hela inbound-processen har nu av samma skapare blivit märkt som passé. Det nya? En modell där kundresan istället är ett kretslopp. Hälsa på Flywheel. Funnel – Trattmodellen för Inbound Marketing...

Läs allt om Inbound 2018, årets HubSpot-event, hos oss på Maverick

Det är dags för Inbound igen, som vanligt en pöl bort i Boston, USA. Från tisdag den 4 september till fredag den 7 september ska mellan 20 till 30,000 marknadsförare, säljare, analytiker, growth hackers och andra digitala innovatörer mötas i konferanslokaler. För er...

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

UX – Ett recept för att skapa värde | Maverick by Sigma

UX är ett paraplybegrepp som mynnar ut i många grenar och många begrepp. I stort kan man säga att UX-design handlar om att skapa en så bra användarupplevelse som möjligt. Nedan förklarar vi begreppet, nyttan och värdet!   Vi arbetar dagligen med att guida...

Storytelling – 5 enkla och framgångsrika kommunikationstips

Vi möts ofta av frågan om vad som är bra storytelling och hur man skapar en bra story. Nedan har jag därför listat fem enkla tips på hur du kan skapa framgångsrik kommunikation! Efter många års erfarenhet av att skriva, presentera och skapa värdeskapande kommunikation...

Nyheter i Starter-paketen för Sales, Marketing och Service i HubSpot 2018

HubSpot Starter är den första klossen som företag vänder sig till när de ska börja använda HubSpot som sitt verktyg för leadshantering. Starter har nu utrustats med alla tre delar av plattformen: Sales, Marketing och Service, för att du lättare ska kunna komma igång...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...
Share This