Välj en sida

HubSpot Starter är den första klossen som företag vänder sig till när de ska börja använda HubSpot som sitt verktyg för leadshantering. Starter har nu utrustats med alla tre delar av plattformen: Sales, Marketing och Service, för att du lättare ska kunna komma igång och lyckas med din marknadsföring.

Nyheter med paketering – Basic fasas ut

Tidigare paketering på HubSpot var uppdelat i fyra nivåer, där Enterprise fanns för att möta behovet hos stora organisationer, och Pro som snäppet förenklat. Starter bjöd på det mest grundläggande för att sätta igång med ett CRM, detta med stöd för Marknad och Sälj, och där Basic kom in som en påbyggnad av denna. Enterprise och Professional har nu uppdaterats med en tydligare prisstruktur och nya funktioner för ett ännu kraftfullare stöd. För den som ligger i startgroparna i inbound-arbetet, har tidigare paketet Basic nu fasats ut och kommer på sikt ersättas helt och hållet med paketet Starter.

Service kommer till Starter

De goda nyheterna med Starter är att hela det så kallade Service Hub, en uppsättning verktyg i HubSpot för att bättre sköta kundrelationer, nu kommer att finnas tillgängligt. I denna avskalade form får du tillgång till en rad funktioner som stöttar dig när det kommer till kundhantering:

  • Helpdesk direkt i HubSpot med stöd för att skapa och hålla koll på ärenden
  • Skapa mallar och kommando för att infoga vanliga mailsvar
  • Mötesbokning
  • Kundchatt med tillhörande bot
  • E-post och delad inbox för hela kundservice– direkt i HubSpot!

Sales och Marketing Hub Starter

Mycket av det som finns i paketet för Marketing Hub Starter och Sales Hub Starter känner vi igen från tidigare. HubSpot har smugit ut med produktförbättringar under våren och en och annan person kan vittna om att de passat på att Beta-testa innan Inbound2018. Det står i alla fall klart att ett par förbättringar hittat sig fram hela vägen till basutbudet som rör Starter-paketen. Bland annat:

  • Native forms – ingen plats att lägga in formulär på webben? Skicka en länk!
  • Förbättrade lead flows – fånga besökaren mer effektivt
  • Lead analytics – prioritera mellan leads
  • Nytt redigeringsläge för e-post
  • Gratis CRM – Sätt igång med alla delar av HubSpot och uppgradera de områden som behövs

Sugen på att testa Service? Nyfiken på HubSpot?

Är du intresserad av att komma igång med Service Hub Starter, Professional eller Enterprise? Är du nyfiken på HubSpot, men lite osäker på vad det skulle innebära, kan vi varmt rekommendera att du laddar ner vår guide om Inbound Marketing som förklarar det hela närmare. Var inte blyg för att höra av dig– vi tar gärna ett telefonsamtal för att förklara mer!

Natalia Butor

Project Manager ‭+46 704 97 81 10‬3 natalia.butor@sigma.se

Anton Sörlin

Inbound & Marketing Automation Specialist +46 761 88 06 21 anton.sorlin@sigma.se

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

7 tips på hur du kan optimera din säljprocess

Känner du att er säljprocess känns ofokuserad, trött och långsam? Är det något som skaver och gör att ni spenderar tid på fel saker, får leads som aldrig kommer någon vart och möter arga prospekt när ni plockar upp telefonen? Ingen fara, de flesta känner på samma...

Video, video video – Väx med HubSpot Video

En av de mest efterlängtade nyheterna på årets Inbound 18 var video-funktionen. Äntligen kan Hubspots användare använda plattformen för att producera innehåll tillsammans med nya och spännande funktioner!   HubSpot har gått ihop med sin partner Vidyard för att ge...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Allt som är nytt med HubSpot Marketing Hub Pro 2018

Fokus för HubSpot har legat på Starter och Enterprise, mycket för att Pro har varit den bästa och mest stabila nivån. Men det finns ändå ett par nya funktioner som ingår från och med idag, eller tillkommer senare under året.  Här är en sammanfattning och...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Läs allt om Inbound 2018, årets HubSpot-event, hos oss på Maverick

Det är dags för Inbound igen, som vanligt en pöl bort i Boston, USA. Från tisdag den 4 september till fredag den 7 september ska mellan 20 till 30,000 marknadsförare, säljare, analytiker, growth hackers och andra digitala innovatörer mötas i konferanslokaler. För er...

Maverick och We & Sports i samarbete för mental hälsa bland idrottande ungdomar

Organisationen We & Sports arbetar för att förändra idrottsklimatet i Sverige och är resultatet av en pappas kamp för sin dotters psykiska hälsa. Syftet med initiativet är att arbeta förbyggande med psykisk hälsa hos idrottande ungdomar.   På torsdagens...

Stort tack till alla som kom på torsdagens Qurious-event!

Vi vill tacka alla er som kom på torsdagens lyckade Qurious-event i Stockholm! Vi är så glada över hur många av er som kom och lyssnade, minglade, drack bubbel och bidrog till en härlig kväll där förändringskommunikation fick stå i fokus.   Under torsdagens event...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...
Share This