Välj en sida

HubSpot Starter är den första klossen som företag vänder sig till när de ska börja använda HubSpot som sitt verktyg för leadshantering. Starter har nu utrustats med alla tre delar av plattformen: Sales, Marketing och Service, för att du lättare ska kunna komma igång och lyckas med din marknadsföring.

Nyheter med paketering – Basic fasas ut

Tidigare paketering på HubSpot var uppdelat i fyra nivåer, där Enterprise fanns för att möta behovet hos stora organisationer, och Pro som snäppet förenklat. Starter bjöd på det mest grundläggande för att sätta igång med ett CRM, detta med stöd för Marknad och Sälj, och där Basic kom in som en påbyggnad av denna. Enterprise och Professional har nu uppdaterats med en tydligare prisstruktur och nya funktioner för ett ännu kraftfullare stöd. För den som ligger i startgroparna i inbound-arbetet, har tidigare paketet Basic nu fasats ut och kommer på sikt ersättas helt och hållet med paketet Starter.

Service kommer till Starter

De goda nyheterna med Starter är att hela det så kallade Service Hub, en uppsättning verktyg i HubSpot för att bättre sköta kundrelationer, nu kommer att finnas tillgängligt. I denna avskalade form får du tillgång till en rad funktioner som stöttar dig när det kommer till kundhantering:

  • Helpdesk direkt i HubSpot med stöd för att skapa och hålla koll på ärenden
  • Skapa mallar och kommando för att infoga vanliga mailsvar
  • Mötesbokning
  • Kundchatt med tillhörande bot
  • E-post och delad inbox för hela kundservice– direkt i HubSpot!

Sales och Marketing Hub Starter

Mycket av det som finns i paketet för Marketing Hub Starter och Sales Hub Starter känner vi igen från tidigare. HubSpot har smugit ut med produktförbättringar under våren och en och annan person kan vittna om att de passat på att Beta-testa innan Inbound2018. Det står i alla fall klart att ett par förbättringar hittat sig fram hela vägen till basutbudet som rör Starter-paketen. Bland annat:

  • Native forms – ingen plats att lägga in formulär på webben? Skicka en länk!
  • Förbättrade lead flows – fånga besökaren mer effektivt
  • Lead analytics – prioritera mellan leads
  • Nytt redigeringsläge för e-post
  • Gratis CRM – Sätt igång med alla delar av HubSpot och uppgradera de områden som behövs

Sugen på att testa Service? Nyfiken på HubSpot?

Är du intresserad av att komma igång med Service Hub Starter, Professional eller Enterprise? Är du nyfiken på HubSpot, men lite osäker på vad det skulle innebära, kan vi varmt rekommendera att du laddar ner vår guide om Inbound Marketing som förklarar det hela närmare. Var inte blyg för att höra av dig– vi tar gärna ett telefonsamtal för att förklara mer!

Natalia Butor

Project Manager ‭+46 704 97 81 10‬3 natalia.butor@sigma.se

Anton Sörlin

Inbound & Marketing Automation Specialist +46 761 88 06 21 anton.sorlin@sigma.se

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This