Välj en sida

HubSpot Enterprise har tidigare varit det stora paketet för dig med många kontakter. Nya Enterprise är till för dig som växer snabbt. Fokus ligger nu på flera nya funktioner för dig och ditt företag som går från mellan till stort och kräver mer kontroll, automatisering och valfrihet.

 

Delarna Marketing Hub, Service Hub och Sales Hub innehåller massor av nyheter. Så för att göra det lättare för dig har vi delat in funktionerna i olika kategorier så du kan hitta de värden du letar efter. Läs igenom allt som är nytt och spännande och se sen till att kontakta oss så kan vi köra en demo och sätta upp ett konto för dig att testa!

Mer kontroll

Calculated properties

Det finns ett nytt fält i CRM som kan räkna matte! Skapa fält som är kombinationer av t.ex. värden på era deals eller poängen av leadscore.

Email send protection

Du kan nu styra över hur många epost-meddelanden dina kontakter ska få per dag, vecka, månad eller år. Ett sätt för er med stora konton och flera workflows att slippa upplevas som spam av era kunder eller leads.

Global Sök

Du kan nu söka efter vad som helst i HubSpot, inte bara namn på företag eller kontakter. Sök på en en viss egenskap i ett fält och hitta de kontakter som uppfyller det värdet. Perfekt för er med stora mängder av data och kontakter.

Membership based content

Välj vilka kunder eller besökare som ska få tillgång till vilket innehåll. Ett bra sätt att skapa medlemssidor eller VIP-innehåll.

Automatisering

Predictive lead scoring

Att låta systemet själv ranka era kontakter är en bra funktion som nu har blivit ännu bättre. Funktionen är omgjord från grunden och tar inte bara in mer data för att skapa en ranking, utan fördelar också kontakter på ett bättre sätt.

Custom bots

Bots och AI är ett otroligt bra sätt att styra en chatt, men ibland befinner sig besökare på andra ställen och letar efter annan information. I Enterprise kan du nu utveckla egna botar som kommunicerar med t.ex. ditt PIM, e-handelssystem eller andra system där information finns som är intressant för en kund eller besökare.

Ongoing optimization

A/B test är bra, men det tar tid att sätta upp. I Enterprise kan du låta HubSpots AI testa åt dig. Den tar in data från alla delar i HubSpot och provar t.ex. vart ett lead flow formulär ska visas, utan att du behöver hjälpa till. Det här är en funktion som kommer att dyka upp på fler ställen framöver.

HubSpot Enterprise Growth Suite

Teams

Ett par funktioner som verkligen hjälper er med större konton och företag, är de nya möjligheterna med Teams. Du kan nu skapa Teams i Teams. Dela upp era användare i avdelningar och sedan t.ex. landstillhörighet. Sätt sedan, beroende på land, upp vilken blogg, vilka landningssidor och sociala konton de personerna kan styra och publicera i.

Du får inte bara mer kontroll på ditt innehåll, du skapar också en bättre och mer tydlig miljö att arbeta i för era användare. Ett par av dessa funktioner är;

  • Content Partioning
  • Enhanced social permissions
  • Custom Analytics Filtering
  • Enhanced user type

Sälj

För dig som arbetar med sälj kommer också mer kontroll, i form av Playbooks, Advanced Deal Management och Attribution Reporting.

Playbooks ger er möjligheten att skapa talmanus, battlecards och andra instruktioner och guider för era säljare som är tillgängliga direkt i ert CRM. Skapa flöden för dem att följa och automatisering som hjälper dem att ta nästa steg i säljprocessen.

Advanced deal management är större än det låter. Det låter dig hantera offerter, avtal och e-signaturer direkt i systemet. Du kan alltså låta dina kunder granska, återkoppla och sedan skriva på dina kontrakt digitalt– allt via samma system! Vill du ta betalt kan du även göra det med integrationen Stripe.

Även rapporterna får en uppfräschning med bättre och lättare sätt att kombinera siffror och uppgifter mellan kontakt, företag och deal.

Nya funktioner i Pro som även rör Enterprise:

  • HubSpot Video
  • Multi currency
  • Custom report builder
  • Import med associationer

Det här var några av de delar vi vet kommer ge mest värde till alla som använder HubSpot idag eller letar efter ett Enterprise-system till sitt företag. Growth Suite och Enterprise är packat med nya funktioner för dig som växer och vill växa bättre. Automatisera, kontrollera och delegera ännu bättre med nya Enterprise. Vill du se alla funktioner, läs mer på hubspot.com/new

Är du intresserad av att uppgradera till Enterprise? Då kan du köpa det vi kallar deras Growth Suite:

  • Marketing Hub Enterprise
  • Sales Hub Enterprise
  • Service Hub Enterprise

Det allra bästa när det kommer till att hantera hela kundresan i ett system– och till 25% rabatt!

Så vad väntar du på?

Ta nästa steg med HubSpot Growth Suite och väx bättre idag! Boka en Swedish Fika! med oss och prova hur ett workflow fungerar och möt sedan upp med någon av våra experter för att få en demo eller testkonto.

Natalia Butor

Project Manager ‭+46 704 97 81 10‬3 natalia.butor@sigma.se

Anton Sörlin

Inbound & Marketing Automation Specialist +46 761 88 06 21 anton.sorlin@sigma.se

Självhjälpskurs i data, analys och leadshantering

Överväldigad av all data som ska tas fram?  Vi benar ut de grundläggande delarna du behöver ha koll på när det kommer till att analysera data.   Nu ska vi vara riktigt ärliga här. En webbanalys är bland det enklaste du kan sälja. Det är en produkt om går att...

Storytelling – 5 enkla och framgångsrika kommunikationstips

Vi möts ofta av frågan om vad som är bra storytelling och hur man skapar en bra story. Nedan har jag därför listat fem enkla tips på hur du kan skapa framgångsrik kommunikation! Efter många års erfarenhet av att skriva, presentera och skapa värdeskapande kommunikation...

Snart är det dags för årets DME-event!

Den 8 november är det åter igen dags för Apsis årliga event, DME 2018, i Malmö. Dagen kommer bestå av spännande keynotes, breakout sessions och bland annat, en av våra Mavericks; Andreas Cederblad!   "Is your Growth potential broken? Create an experimental...

Från Funnel till Flywheel

HubSpots trattmodell som blivit en ikonisk förklaringsmodell för hela inbound-processen har nu av samma skapare blivit märkt som passé. Det nya? En modell där kundresan istället är ett kretslopp. Hälsa på Flywheel. Funnel – Trattmodellen för Inbound Marketing...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Stort tack till alla som kom på torsdagens Qurious-event!

Vi vill tacka alla er som kom på torsdagens lyckade Qurious-event i Stockholm! Vi är så glada över hur många av er som kom och lyssnade, minglade, drack bubbel och bidrog till en härlig kväll där förändringskommunikation fick stå i fokus.   Under torsdagens event...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Maverick och We & Sports i samarbete för mental hälsa bland idrottande ungdomar

Organisationen We & Sports arbetar för att förändra idrottsklimatet i Sverige och är resultatet av en pappas kamp för sin dotters psykiska hälsa. Syftet med initiativet är att arbeta förbyggande med psykisk hälsa hos idrottande ungdomar.   På torsdagens...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...
Share This