Välj en sida

HubSpot Enterprise har tidigare varit det stora paketet för dig med många kontakter. Nya Enterprise är till för dig som växer snabbt. Fokus ligger nu på flera nya funktioner för dig och ditt företag som går från mellan till stort och kräver mer kontroll, automatisering och valfrihet.

 

Delarna Marketing Hub, Service Hub och Sales Hub innehåller massor av nyheter. Så för att göra det lättare för dig har vi delat in funktionerna i olika kategorier så du kan hitta de värden du letar efter. Läs igenom allt som är nytt och spännande och se sen till att kontakta oss så kan vi köra en demo och sätta upp ett konto för dig att testa!

Mer kontroll

Calculated properties

Det finns ett nytt fält i CRM som kan räkna matte! Skapa fält som är kombinationer av t.ex. värden på era deals eller poängen av leadscore.

Email send protection

Du kan nu styra över hur många epost-meddelanden dina kontakter ska få per dag, vecka, månad eller år. Ett sätt för er med stora konton och flera workflows att slippa upplevas som spam av era kunder eller leads.

Global Sök

Du kan nu söka efter vad som helst i HubSpot, inte bara namn på företag eller kontakter. Sök på en en viss egenskap i ett fält och hitta de kontakter som uppfyller det värdet. Perfekt för er med stora mängder av data och kontakter.

Membership based content

Välj vilka kunder eller besökare som ska få tillgång till vilket innehåll. Ett bra sätt att skapa medlemssidor eller VIP-innehåll.

Automatisering

Predictive lead scoring

Att låta systemet själv ranka era kontakter är en bra funktion som nu har blivit ännu bättre. Funktionen är omgjord från grunden och tar inte bara in mer data för att skapa en ranking, utan fördelar också kontakter på ett bättre sätt.

Custom bots

Bots och AI är ett otroligt bra sätt att styra en chatt, men ibland befinner sig besökare på andra ställen och letar efter annan information. I Enterprise kan du nu utveckla egna botar som kommunicerar med t.ex. ditt PIM, e-handelssystem eller andra system där information finns som är intressant för en kund eller besökare.

Ongoing optimization

A/B test är bra, men det tar tid att sätta upp. I Enterprise kan du låta HubSpots AI testa åt dig. Den tar in data från alla delar i HubSpot och provar t.ex. vart ett lead flow formulär ska visas, utan att du behöver hjälpa till. Det här är en funktion som kommer att dyka upp på fler ställen framöver.

HubSpot Enterprise Growth Suite

Teams

Ett par funktioner som verkligen hjälper er med större konton och företag, är de nya möjligheterna med Teams. Du kan nu skapa Teams i Teams. Dela upp era användare i avdelningar och sedan t.ex. landstillhörighet. Sätt sedan, beroende på land, upp vilken blogg, vilka landningssidor och sociala konton de personerna kan styra och publicera i.

Du får inte bara mer kontroll på ditt innehåll, du skapar också en bättre och mer tydlig miljö att arbeta i för era användare. Ett par av dessa funktioner är;

  • Content Partioning
  • Enhanced social permissions
  • Custom Analytics Filtering
  • Enhanced user type

Sälj

För dig som arbetar med sälj kommer också mer kontroll, i form av Playbooks, Advanced Deal Management och Attribution Reporting.

Playbooks ger er möjligheten att skapa talmanus, battlecards och andra instruktioner och guider för era säljare som är tillgängliga direkt i ert CRM. Skapa flöden för dem att följa och automatisering som hjälper dem att ta nästa steg i säljprocessen.

Advanced deal management är större än det låter. Det låter dig hantera offerter, avtal och e-signaturer direkt i systemet. Du kan alltså låta dina kunder granska, återkoppla och sedan skriva på dina kontrakt digitalt– allt via samma system! Vill du ta betalt kan du även göra det med integrationen Stripe.

Även rapporterna får en uppfräschning med bättre och lättare sätt att kombinera siffror och uppgifter mellan kontakt, företag och deal.

Nya funktioner i Pro som även rör Enterprise:

  • HubSpot Video
  • Multi currency
  • Custom report builder
  • Import med associationer

Det här var några av de delar vi vet kommer ge mest värde till alla som använder HubSpot idag eller letar efter ett Enterprise-system till sitt företag. Growth Suite och Enterprise är packat med nya funktioner för dig som växer och vill växa bättre. Automatisera, kontrollera och delegera ännu bättre med nya Enterprise. Vill du se alla funktioner, läs mer på hubspot.com/new

Är du intresserad av att uppgradera till Enterprise? Då kan du köpa det vi kallar deras Growth Suite:

  • Marketing Hub Enterprise
  • Sales Hub Enterprise
  • Service Hub Enterprise

Det allra bästa när det kommer till att hantera hela kundresan i ett system– och till 25% rabatt!

Så vad väntar du på?

Ta nästa steg med HubSpot Growth Suite och väx bättre idag! Boka en Swedish Fika! med oss och prova hur ett workflow fungerar och möt sedan upp med någon av våra experter för att få en demo eller testkonto.

Natalia Butor

Project Manager ‭+46 704 97 81 10‬3 natalia.butor@sigma.se

Anton Sörlin

Inbound & Marketing Automation Specialist +46 761 88 06 21 anton.sorlin@sigma.se

Fem steg för en bättre kundupplevelse

Ett bra sätt för att hitta inspiration till såväl sig själv som sin organisation, är att kika in i studier från exempelvis Econsultancy och Google. Med bakgrund inom publicist-, retail- och B2B-branschen, kan vi känna igen oss i hur det har sett ut på andra platser i...

Vad är Inbound Marknadsföring?

Foto: Matthew Henry. Inbound marknadsföring – strategin som hjälper dig optimera innehåll utifrån dina riktiga användares behov och intressen. Resultatet? Fler köpbenägna leads. I det här blogginlägget ska jag försöka förklara den resultatdrivna...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...

84 akronymer som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring, kan vi aldrig vara helt säkra på att...

Stresstesta din sajt och förbättra din inbound marketing

Har du funderat på varför du syns dåligt i sökmotorerna? Om du upptäckt att du kanske inte indexeras på Google särskilt bra, kan det vara en bra idé att göra ett stresstest. Ett stresstest kan bestå av ganska enkla verktyg och värden. Läs vidare för några snabba tips...

Skapa en digital marknadsföringsstrategi i endast tio steg

Ibland är det bra att stanna upp och reflektera över hur den operativa marknadsföringsstrategin ser ut, vad den innehåller och hur den presterar. Frågorna som vi mår bra av att ställa oss kan vara många, men de flesta team brukar ställa frågor i stil med: Innehåller...

Hur många leads behöver du för att nå ditt intäktsmål?

Försöker du fånga så många B2B-leads som möjligt med din leadsgenerering? Har du en tydlig förståelse för hur många leads du verkligen behöver? Ett trick från oss är att du kan börja med ditt årliga intäktsmål. Utifrån ditt årliga intäktsmål kan vi sedan arbeta...

Skapa insikter om dina besökare och öka din konvertering!

Vid arbete med konverteringsoptimering, strävar man efter att få besökare att göra det du vill att hen ska göra på din webbplats. Det kan exempelvis handla om att få en besökare att göra ett köp via en e-handel, en registrering av ett nyhetsbrev eller en delning av...
Share This