Välj en sida

Fokus för HubSpot har legat på Starter och Enterprise, mycket för att Pro har varit den bästa och mest stabila nivån. Men det finns ändå ett par nya funktioner som ingår från och med idag, eller tillkommer senare under året.

 

Här är en sammanfattning och beskrivning av hur du kan få värde av de nya funktionerna som HubSpot nu inkluderar i Marketing Hub Pro. Vill du börja använda dem idag eller få en demo av systemet? Kontakta oss idag!

HubSpot Video

Kronjuvelen under hela eventet, äntligen finns video i HubSpot. I alla HubSpot Marketing Hub Pro och Enterprise-licenser ingår nu möjligheten att ladda upp, skapa och hantera video på flera ställen i HubSpot.

Det är både ett sätt att ladda upp, hantera hostning och lägga in CTA och formulär i dina videos. Självklart finns det också ett rapportverktyg så du kan utvärdera hur det går.

I varje konto ingår det hostning för 250 stycken filmer utan begränsning på storlek eller längd. HubSpot kodar videon och optimerar den för den enhet mottagaren ser den på.

Du kan, som också nämnt, lägga in CTA och formulär direkt i din video för att göra dem interaktiva.

Här kan du använda video:
  • I ditt CRM för att skapa mer personliga och tydligare epost till dina kontakter och kunder.
  • Direkt i er chatt– säg det med video istället för text!
  • I alla delar av HubSpot CMS (landningssidor, bloggar och din vanliga webbplats).
  • Och i all er epost-kommunikation såklart!

Custom Report Builder

Äntligen! Många har frågat efter det och nu är det en del av HubSpot Marketing Hub Pro. Att bygga rapporter kräver inte längre ett tillägg utan finns i varje Pro licens. Du kan nu bygga:

  • Upp till 25 custom reports
  • 1 custom dashboard

Detta ger en större möjlighet till att skapa rapporter och analys. Vill man ha ännu fler custom reports eller dashboards än detta finns fortfarande tillägget som ett alternativ.

Sugen på att börja bygga rapporter i ert Pro konto idag? Kontakta oss, vi hjälper er skapa relevanta rapporter!

Multi-Currency

Du kan nu hantera flera typer av valuta i systemet. Detta gäller på de flesta ställen där valuta är ett alternativ som:

  • Deals
  • Properties
  • Reports

Detta kommer ge er möjligheten att lättare räkna hem rätt värden och analysera flera marknader med rätt siffror.

HubSpot Pro blev plötsligt så mycket bättre och ger även alla möjligheter till att börja arbeta med video. Nu finns det inga ursäkter kvar. Vill du veta hur du kommer igång med video? Håll utkik efter vårt inlägg om de bästa tipsen. Vill du ha hjälp med de andra funktionerna? Boka ett möte idag så pratar vi mer.

Natalia Butor

Project Manager ‭+46 704 97 81 10‬3 natalia.butor@sigma.se

Anton Sörlin

Inbound & Marketing Automation Specialist +46 761 88 06 21 anton.sorlin@sigma.se

Vad är Marketing Automation?

Foto: Sunisa Mist. Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.   Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto...

Läs allt om Inbound 2018, årets HubSpot-event, hos oss på Maverick

Det är dags för Inbound igen, som vanligt en pöl bort i Boston, USA. Från tisdag den 4 september till fredag den 7 september ska mellan 20 till 30,000 marknadsförare, säljare, analytiker, growth hackers och andra digitala innovatörer mötas i konferanslokaler. För er...

Snart är det dags för årets DME-event!

Den 8 november är det åter igen dags för Apsis årliga event, DME 2018, i Malmö. Dagen kommer bestå av spännande keynotes, breakout sessions och bland annat, en av våra Mavericks; Andreas Cederblad!   "Is your Growth potential broken? Create an experimental...

7 tips på hur du kan optimera din säljprocess

Känner du att er säljprocess känns ofokuserad, trött och långsam? Är det något som skaver och gör att ni spenderar tid på fel saker, får leads som aldrig kommer någon vart och möter arga prospekt när ni plockar upp telefonen? Ingen fara, de flesta känner på samma...

5 sätt att förtjäna dina kunders uppmärksamhet

"Kunden har alltid rätt" är ett begrepp som används ofta och mycket när vi pratar om köpupplevelser. Men, för att begreppet ska uppfylla sin mening behöver det appliceras även i praktiken. Det handlar om att ta vara på kundens upplevelse och relation till tjänsten,...

Maverick och We & Sports i samarbete för mental hälsa bland idrottande ungdomar

Organisationen We & Sports arbetar för att förändra idrottsklimatet i Sverige och är resultatet av en pappas kamp för sin dotters psykiska hälsa. Syftet med initiativet är att arbeta förbyggande med psykisk hälsa hos idrottande ungdomar.   På torsdagens...

Från Funnel till Flywheel

HubSpots trattmodell som blivit en ikonisk förklaringsmodell för hela inbound-processen har nu av samma skapare blivit märkt som passé. Det nya? En modell där kundresan istället är ett kretslopp. Hälsa på Flywheel. Funnel – Trattmodellen för Inbound Marketing...

Självhjälpskurs i data, analys och leadshantering

Överväldigad av all data som ska tas fram?  Vi benar ut de grundläggande delarna du behöver ha koll på när det kommer till att analysera data.   Nu ska vi vara riktigt ärliga här. En webbanalys är bland det enklaste du kan sälja. Det är en produkt om går att...

Digital marknadsföring på kundens villkor

Ge dina besökare, användare och kunder den upplevelse de förväntar sig– och mer! De flesta av oss besökare, användare och kunder har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Den upplevelse du som företag, organisation eller handlare kan...

Terminologin som hjälper dig att förstå internetmarknadsföring

Alla vet vi hur svårt det kan vara att "möta bonden på bondens språk" när det handlar om internetmarknadsföring och akronymer. Oavsett om vi ska exponera en ny kollega eller kund för en akronym inom internetmarknadsföring så kan vi aldrig vara helt säkra på att...
Share This