Välj en sida
Foto: Sunisa Mist.

Marketing automation är systemet som förenklar er marknadsprocess och samtidigt hjälper er med leadsgenerering. Hur? Genom att anpassa innehåll utifrån era kunders digitala fotspår.  

Många idag tror att ju mer marknadsföring som produceras, desto större chans är det att folk får upp ögonen för just deras företag. Och ja, självklart krävs det innehåll för att kunna skapa intresse hos besökare, kunder och följare. MEN! Det är viktigt att komma ihåg att alla leads inte befinner sig på samma plats i sin köpresa. Alla leads kanske inte är lika relevanta för företaget i fråga. Det i sin tur gör att innehåll och teknik behöver anpassas utifrån vem som är den faktiska mottagaren.

Marketing automation hjälper säljare och marknadsförare att spåra och samla in data som speglar de riktiga kundernas beteenden och intressen online. Med hjälp av datan kan man sedan skapa mervärde för kunden i fråga, vart hen än befinner sig i sin köpresa.

Det, i sin tur gör att man sedan kan analysera och mäta vad som faktiskt levererades, öppnades och uppskattades.

 

Resultatet?

En automatiserad och förenklad marknadsprocess som hjälper dig hålla koll på när det är dags för sälj- respektive marknadsavdelningen att kliva in, samt en ökad leadsgenerering!

Vill du få en djupare inblick i ämnet, kan du ladda ner vår guide om marketing automation via formuläret längst ner!

Tre situationer där marketing automation

kan hjälpa dig:

1. Du har svårt att omvandla besökare till leads.

2. Du vill nå rätt kunder och öka deras affär.

3. Du vill kunna följa säljcykeln, samt få en bättre rapportering av
marknad och sälj.

14 + 2 =

Share This