Välj en sida

Skapa skräddarsydda lösningar och upplevelser med Growth Driven Marketing

08

februari, 2018

I det här blogginlägget får du lära känna begreppet Growth Driven Marketing och möjligheterna det kan ge ditt företag eller organisation.  

Som företag, organisation eller handlare där målet är att skapa medlemmar, sälja varor eller sprida information, är upplevelsen du kan förmedla till dina användare av högsta prioritet. Du måste nå de rätta användarna och samtidigt kunna behålla dem. Growth Driven Marketing, GDM, handlar om att arbeta på ett kundfokuserat sätt genom att ta datadrivna beslut. Det i sin tur gör att du lär känna dina kunder och kan skapa skräddarsydda lösningar och upplevelser som är prioriterade utifrån deras behov.

”Growth Driven Marketing, eller på svenska;
resultatdriven marknadsföring”

Vill du få helhetsbilden eller fördjupa dig mer, kan du ladda ner vår guide om Growth Driven Marketing via formuläret längst ner.

De flesta av oss kunder, användare och besökare har idag högre förväntningar på lösningar och upplevelser än tidigare. Vi vill bli behandlade på samma sätt i digitala kanaler som i en fysisk butik.

För att kunna skapa relevant kommunikation, teknik och design behöver du som företag eller organisation först identifiera vilka kunderna är. Growth Driven Marketing som strategi handlar om att kontinuerligt samla ihop de digitala fotspår som kunderna lämnar ifrån sig, såväl online som offline. Ditt CRM system, e-post-verktyg, Facebook-sida, Google Analytics eller köpta AdWords-kanal, är ovärderliga källor när det kommer till kundhistorik. Det förser dig med den data som innehåller dina kunders verkliga behov, beteenden och personligheter.

Utifrån datan kan du sedan få insikter, målgrupper och lösningsförslag som är baserade på de riktiga användarna. Det är först då du kan ge dem den upplevelse de förväntar sig – och mer!

Vad blir resultatet?

Growth Driven Marketing hjälper dig att:

  • Få rätt, fler och mer intresserade kunder för att nå dina mål
  • Få insikt om hur du kan kommunicera med rätt person, vid rätt tillfälle, på rätt plats och med rätt budskap
  • Skapa målgrupper och personas baserade på dina bästa kunder
  • Få en bättre ROI genom att, baserat på verkliga behov, kunna prioritera utveckling– och marknadsbeslut
  • Skapa en proaktiv förvaltning och utveckling av en tjänst, kanal eller webbplats

Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan för att ladda ner vårt whitepaper om ”Growth Driven Marketing” och lär dig hur du skapar rätt upplevelse för din kund.